Eredienst via Kerk TV en in de kerk

9 augustus 2020 @ 09:30 - 10:30

Datum:  9 augustus 2020

U kunt de kerkdiensten volgen via de Kerk-TV, ga daarvoor naar www.pkn-oosterwolde.nl of u kunt aanwezig zijn in de kerk.

Voordat u de eredienst wilt bezoeken zal u een plek in de kerk moeten reserveren. Dit kan via de website of als u geen internet heeft kan dit via een uw bekend kerkenraadslid. Als u zich heeft aangemeld bent u van harte welkom in de kerk.

Deze dienst wordt verzorgd door onze eigen predikant ds. J.S. Kortleve.

De kerkenraad heeft besloten per 1 juli a.s. weer 80 kerkgangers toe te laten in de eredienst. Deze eredienst zal een combinatie zijn met KerkTV. Naast de algemene coronarichtlijnen van het RIVM, zoals anderhalve meter afstand en handen ontsmetten, zijn er nog een aantal afspraken die wij met u willen maken, mocht u de eredienst willen bezoeken. Het blijft voorlopig een verkorte eredienst.

Voor verdere informatie en afspraken zie Perspectief en de Nieuwsbrief.

De uitgangscollecte is voor Onderwijs KIA: Bijen houden biedt jongeren toekomst

Veel jongeren die in Guatemala tot de Maya-bevolking behoren hebben nauwelijks toegang tot onderwijs en weinig kans op werk. Vredescentrum Barbara Ford, partner van Kerk in Actie, biedt deze jongeren daarom een vakopleiding aan. Ze krijgen bijvoorbeeld een imkersopleiding of een opleiding textiel bedrukken. De organisatie brengt hen samen in coöperaties, waar ze gezamenlijk een onderneming starten. Ook leren de jongeren op te komen voor hun rechten. Ze krijgen zo een unieke kans om een eigen inkomen te verwerven en hun levensomstandigheden structureel te verbeteren.

Het Centrum wil 80 jongeren een vakopleiding bieden en 400 jongeren trainen in (mensen)rechten, en hen zo hoop geven op een goede toekomst. Met de opbrengst van de collecte steunt Kerk in Actie Vredescentrum Barbara Ford en andere werelddiaconale projecten.
Meer informatie: www.kerkinactie.nl/bijenhouden

U kunt uw een bijdrage ook overmaken op het rek. nr. van de diaconie:
Bankrekening: NL 71 RABO 0314 6587 26  o.v.v. Onderwijs

Bij voorbaat hartelijk dank!

9 augustus 2020