Collectemunten bestellen

Collectemunten Bestellen.
Beste mensen,

Regelmatig heeft de penningmeester van CvK een pleidooi gehouden voor het gebruik van collectemunten tijdens de kerkdiensten. En niet zonder resultaat, want inmiddels zitten we boven de 60% als we op maandag de collectes tellen. Dat is fijn om twee redenen. Ten eerste telt het voor de mensen veel gemakkelijker dan gewone muntjes.

Maar wat zeker niet onbelangrijk is, is dat deze munten gewoon weer hergebruikt kunnen worden. Het was een eenmalige aanschaf en verder zijn daar geen kosten aan verbonden.

In tegenstelling tot gewoon geld. Het afstorten bij de bank kost sowieso € 4,50. Daarom storten wij maar 1x per maand af om de kosten zo laag mogelijk te houden. Maar er moet ook betaald worden voor het aantal munten. € 0,70 per 100 munten. Dat lijkt niet zo veel maar op jaarbasis wordt dat ook een heel bedrag.

Daarom wil ik u ter overweging meegeven als u nog geen munten gebruikt, daar toch eens over na te denken. Het gaat heel gemakkelijk.

We hebben munten van € 0,50, € 1,00 en € 2,00. U maakt het totaal bedrag over op de rekening van:
Protestantse Gemeente Oosterwolde c.a. Inzake College van Kerkrentmeesters:  Bankrekening: NL48 RABO 0373 7268 05

U vermeldt daarbij wat u wilt ontvangen. Bv 30 x 1 en 20 x 2 en een korte versie van uw adres. Dat maakt het zoeken voor ons gemakkelijker. Daarna breng ik u de munten persoonlijk thuis.

En voor u nog een belangrijk voordeel: u hebt altijd collectegeld in huis en hoeft niet op zaterdagavond of zondagmorgen klein geld bij elkaar te zoeken.

Van harte aanbevolen,

Ria Vos