Eredienst: via Kerk TV en in de kerk

23 januari 2022 @ 09:30 - 10:30

Datum:   23 januari 2022

De kerkdiensten zijn vanaf 23 januari 2022 te volgen via de Kerk-TV, maar ook weer in de kerk.
Voor Kerk TV gaat u naar www.pkn-oosterwolde.nl

Voor verdere informatie en afspraken zie de website en de Nieuwsbrieven.

Deze dienst op 23 januari a.s. wordt verzorgd door onze eigen predikant ds. Jan Kortleve.
Normaal gesproken zou er deze zondag een Viering van Het Heilig Avondmaal zijn geweest.
Het Avondmaal wordt uitgesteld naar zondag 13 februari 2022.

De Avondmaalscollecte  zal dan worden besteed aan Werkgelegenheid voor jongeren in Nepal

Omdat de werkloosheid in Nepal - vooral op het platteland - hoog is, vertrekken veel jongeren naar India, Maleisië of de Golfstaten. Daar zijn de arbeidsomstandigheden slecht en de lonen laag. Veel gezinnen zijn echter afhankelijk van de inkomsten die deze jonge arbeidsmigranten binnenbrengen. Dat werd pijnlijk duidelijk toen veel migranten vanwege de coronapandemie moesten terugkeren naar Nepal: daarmee vielen hun inkomsten in één klap weg.
Samen met lokale partnerorganisaties creëert Kerk in Actie in Nepal nu voor 2500 jongeren werkgelegenheid, zodat zij in hun eigen omgeving een toekomst kunnen opbouwen. De jongeren krijgen een landbouwtraining of vakopleiding, of een stageplek en coaching. Ook worden zij in contact gebracht met afnemers of werkgevers.

Met uw gift aan deze collecte geeft u jongeren in Nepal een toekomstperspectief.
Van harte aanbevolen! Geeft u ook?

Het rekeningnummer van de diaconie is: NL 71 RABO 0314 6587 26 ovv Nepal.

Namens de diaconie en de ZWO bij voorbaat hartelijk dank!

23 januari 2022