Eredienst (Israëlzondag) in de kerk en via Kerk TV

3 oktober 2021 @ 09:30 - 10:30

Datum:   3 oktober 2021

De kerkdiensten zijn te volgen via de Kerk-TV en u kunt de dienst bijwonen in Het Anker.
Voor Kerk TV ga daarvoor naar www.pkn-oosterwolde.nl

Voor verdere informatie en afspraken zie de website en de Nieuwsbrieven.

Deze dienst op 3 oktober a.s. wordt verzorgd door onze eigen predikant ds. J.S. Kortleve.

Het is deze zondag Israëlzondag.
Tijdens deze dienst is er Jeugdkerk. Dit is voor de leeftijd ná de basisschool.

Na de dienst is er gelegenheid elkaar te ontmoeten onder het genot van een kopje koffie/thee of iets fris.

De uitgangscollecte zal worden besteed aan Israël/Palestina - Joodse en Palestijnse kinderen spelen samen.
Joodse en Palestijnse kinderen groeien gescheiden van elkaar op. Door decennia van oorlog en conflicten is er veel onderlinge haat en wantrouwen. In het dagelijkse leven komen ze elkaar bijna niet tegen. Het Rossing Center wil kinderen met elkaar in contact brengen. Kinderen van Joodse en Palestijnse scholen bezoeken elkaar in de klas en leren spelenderwijs over elkaars geschiedenis, tradities en identiteit. Ze vertellen in de klas over hun leven, geloof, hobby's en school. Zo leren ze elkaar kennen en met elkaar omgaan. Belangrijk voor de kinderen zelf, maar ook voor de hele samenleving. Het geeft hoop voor de toekomst! Meer informatie op: www.kerkinactie.nl/israelpalestina. De uitgangscollecte op 3 oktober a.s. is voor dit doel bestemd.

U kunt hiervoor digitaal doneren op de rekening van de diaconie o.v.v. Diaconie- Israël.
Het rekeningnummer van de diaconie is: NL 71 RABO 0314 6587 26

Namens de diaconie en de ZWO bij voorbaat hartelijk dank!

3 oktober 2021