Start Leerhuis Jodendom in Het Anker

oktober 10 @ 19:30 - 21:30

Joods Leerhuis
Het Joods Leerhuis is sinds 2000 een vaste activiteit binnen onze kerken. Op een zestal avonden willen we ons gaan verdiepen in de verhalen van het eerste Bijbelboek Genesis. Wij lezen ter voorbereiding op de bijeenkomst één hoofdstuk van het boek Genesis van Rabbijn Jonathan Sacks.

Genesis gaat over leden van een familie. Gewone mensen, die bijzonder worden door hun bereidheid om God te volgen. Niets loopt eenvoudig of ideaal, er zijn spanningen en tegenslagen. Maar er is liefde en zorg. Genesis is uniek, we leren door levensverhalen van Abraham, Izaäk, Jacob en hun kinderen hoe we ons moeten gedragen. Het allerbelangrijkste is dat alleen verhalen goed weergeven wat het is om mens te zijn. Iedereen spits zijn oren als er een verhaal wordt verteld. Iedereen wil weten hoe het afloopt.

Het boek Genesis van Jonathan Sacks geeft ons een bron van informatie achter de verhalen. Bijbelteksten, waar je vaak overheen leest, wijzen ons op een schat aan wijsheid.

oktober 10