Oproep voor uitbreiding beamerteam

19 juli 2023 @ 08:00 - 17:00

Hebben we binnenkort onze liedboeken weer nodig in en bij de diensten?

Een vraag die wellicht op korte termijn met een ja beantwoord gaat worden. Het beamerteam bestaat momenteel uit vijf personen. Een beamerteamlid van het eerste uur heeft nu aangegeven per oktober te gaan stoppen. Het team wordt dan te klein en te kwetsbaar om te kunnen garanderen dat elke kerkdienst ondersteund kan worden met een beamerpresentatie. Daarnaast wordt er incidenteel ook een beroep gedaan op het beamerteam bij rouwdiensten.

Wij zijn dan ook dringend op zoek naar versterking van ons beamerteam, het liefst met meerdere leden.

Wat wordt er van je verwacht als lid van het beamerteam?

Halverwege de week krijg je de orde van dienst van de zondag erop. Deze wordt verwerkt in een PowerPointpresentatie. Dit houdt onder andere in dat je de te zingen liederen en de te lezen bijbelgedeelten erbij zoekt en in de presentatie verwerkt. Liederen downloaden vanaf YouTube en in de presentatie verwerken, is ook een vast onderdeel (bijvoorbeeld het lied bij het aansteken van de kaars voor Oekraïne). De presentatie wordt vervolgens op de zondag “gedraaid”. Meestal begin je zo’n 10 minuten voor de dienst, zodat de diverse mededelingen vooraf aan de dienst getoond kunnen worden. Tijdens de dienst ga je verder met de presentatie, op basis van de orde van dienst en in samenwerking met de predikant. Vanuit de kerk is er een laptop beschikbaar voor het beamerteam.

Waar zijn we naar op zoek.

• Iemand met affiniteit voor het maken van PowerPointpresentaties en het vertonen hiervan.
  • Iemand met affiniteit voor het werken met computers.
  • Als hier minder ervaring mee is, dan is alle ondersteuning vanuit het huidige beamerteam beschikbaar.

Als we ons team kunnen uitbreiden met meerdere leden, dan is de frequentie om een dienst te verzorgen ook minder vaak. Er wordt meestal een rooster samengesteld voor een half jaar en ruilen onderling is altijd mogelijk.
Bij het maken van de eerste presentaties, kan één van huidige beamerteamleden je hierin wegwijs maken en “inwerken”.

Interesse om ons team te komen versterken, neem dan contact op met Jelle Woudstra, telefoon: 0516-515571.

Wie zorgt ervoor dat we de liedboeken kunnen laten waar ze nu zijn en dat ons team weer op volle sterkte komt?

Het beamerteam

19 juli 2023